Followers

5.12.10

First time Interview...♥

6hb Dis 2010

Aku sudah bangun awal hari ini dalam pukul 8 pagi.*padahal cik ciken tido semula. Bangun pulak kul 9 pagi. Apa lagi,terus pecut masuk toilet mandi.hehehe. Mind set dah fikir mahu pakai baju kurung,*merah yuuuuwww. hehehe.Cam profesional pulak almaklum first time nak d'interview.
Then,aku dah bersiap-siap segalanya,*lam kul9.30. Alamak,mana pulak akak De ni tak sampai dari tadi,*risau dah aku ni.Sebab nk dekat kul10.Dahlah interview lam kul 10 pagi.Nasib la cik ciken lewat,*pandai la awk menjawab nanti,kata dalam hati ini.Fuh,tunggu punya tunggu,tunggu,msg & col.

Akhirnya sampai juga akakku ini *dalam kul9.45.Nak dipendekkan cerita,aku suh akak ku pecut.Sampailah tepat pada waktunya dalam pukul 10.Tapi cik ciken rasa,cik ciken paling lewat sampai kat pejabat tu.Dari jauh tengok ramai laki.*ada la dalam 6 7 org laki.

Bialah gumble je la.Hendak interview je.Ta
pi kawan cik ciken plak tak ada lagi puas di'call tak angkat-angkat.
hehehe.Rupa-rupanya di paling lewat.*tapi kan dialah orang pertama kene interview.K
ecian dengan muka bangun tidur n mata merahnya..hehehe...

Penat la nk menulis ini...okaylah cite sal interview pulak.Mentang-mentang la cik ciken sorang shj gurl kt situ..*cikciken jadi orang last d'interview.hehehe.Dalam hati mmg berdebor sakan aku.Mujur ade kawan aku , si Nueq n akak ku Still tunggu.

nama cik ciken dipanggil..bismillahirramanirrahim

cik ciken duduk dan terus d'interview

soklan yang orang itu tanya kat cikciken:

1. sila perkenalkan diri~

*story la macam-macam pasal perihal kamu
blablablabla.......

2. jika awak diterima,bilakah masa @ tarikh untuk masuk keje ini?

*blablablabla....dengan serta merta...dalam hari rabu ni

3. bolehkah awak keje selepas office hour?? berkemungkinan kontraktor keje dalam sabtu ahad or dorunt xleh kerja lam isnin selasa.mana tahu awak mahu keluar gan kawan-kawan sabtu ahad!!!

*boleh..boleh...saya x kesah..

4. bolehkah awak buat kerja-kerja berat @ kerja-kerja office @ menghias office...

*boleh..boleh... lalalaalala

5. sekiranya awak dapat,awak datang ke sini naik apa?? saya bukan apa,gaji SBP ini kecil sahaja!!

*ayah saya hantarkan @ saya akan sendiri dgn moto or kereta.....lam 15minit.
tak kesah pon pasal gaji...janji ok.

6. sekiranya awak diterima sbg SBP,apakah yang awak menyebabkan awak berkelayakan?

* ANGKAT BAKUL SENDIRI*
itulah yang orang interview tu cakap kat cikciken

*terdiam sejenak...tapi cik ciken maen jawab sahaja.

p/s : bila difikirkan balik.aku rasa kalau hendak interview.kenalah promote diri,for sure orang itu akan confident dengan kita dan berkemungkinan akan dapat job tu.

~saya tak tahu nak tnya apa dah...
*ok..hehehehe

lastly
~ sekiranya awak diterima,saya akan call awak selewat-lewatnya petang ni...
*terima kasih....sambil tersengih aku..

ada lagi soklan yang ditanya...soklan yang simple-simple shj..maleh pulak nk tulis...hehehe

pastu cik ciken pun balik dengan My Sister....Nueq pergi hantar report dia..
ok...alhamdullillah setel....

hahaha...sampai dekat rumah....
terus buat ICE-BLENDER MILO.

okay..just waiting for call...

~daaa~

No comments:

Post a Comment